FAQ Covid-19

Coronavirus Covid-19

Då vi är en del av samhällsfunktionen så följer vi myndigheternas rekommendationer. Restriktioner av trafikering av hållplatser eller resande mellan hållplatser avgörs av behöriga myndigheter. Vi har även en nära dialog med våra beställare och följer deras anvisningar.

Vi har har vidtagit åtgärder utöver det vanliga för att minska risken för smittspridning av coronavirus. Du kan resa som du brukar men det är viktigt att följa Folkhälsomyndighetens råd om hur du kan skydda dig mot att bli sjuk eller smitta andra. https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/

 

Detta gäller för dig som har avbokningsskydd:
Om du betalat via Klarna faktura: Åerbetalning sker per automatik via vårt bokningssystemsystem och Klarna. Pengarna betalas tillbaka till samma konto som de drogs ifrån, det dröjer normalt 4-5 bankdagar.

Om du betalat med Swish: Pengarna förs tillbaka till det konto du har kopplat till Swish, det sker normalt inom några timmar.

Vi ber er ha överseende att handläggningstiden vid återbetalning kan ta längre tid än normalt pga högre arbetsbelastning, Utifrån det exceptionella läge som nu råder är det vår förhoppning att våra kunder har överseende och tålamod med ovanstående.

.

Fri ombokning även för dig som har bokat biljett utan om- och avbokningsskydd
Folkhälsomyndigheten har torsdagen den 19 mars kommit med nya rekommendationer gällande icke nödvändiga resor inrikes. Det innebär att vi tillfälligt kommer att erbjuda dig som bokat en biljett för avresa till och med söndagen den 19 april men inte har en ombokningsbar biljett, att ha biljetten innestående. Biljetten är giltigt i 180 dagar från ordinarie avresedatum.
Obs! Beslutet gäller redan bokade resor med avgång efter klockan 14:00 torsdagen 19 mars 2020 och fram till och med 19 april 2020.

Så här gör du:
Kontakta vår kundtjänst på 0651-10 000 tonval 1 eller maila till info@harjedalingen.se. 
Uppge ditt bokningsnummer och meddela om du vill om – eller avboka din resa.
Vill du omboka, uppge vilken busstur du vill resa med samt datum och tid för den nya resan.
Väljer du att avboka så kommer en notering med giltighetsdatum och ombokningsvärde att registreras på din nuvarande bokning. När du sedan vill boka en ny bussresa, ringer eller mailar du oss så hjälper vi dig!
Viktigt! Glöm inte att ha bokningsnummer tillhands.
 

Hur påverkar coronaviruset min resa? 
Våra resor fortsätter som vanligt, till destinationer som Utrikesdepartementet inte avråder till.

Får man boka av eller om sin resa? 
Vi förlitar oss som alltid på svenska myndigheter så som Utrikesdepartementet och Folkhälsomyndigheten, de är våra främsta experter. Vi uppmanar även våra kunder att följa deras rekommendationer och råd.

Så länge inte någon avrådan gäller, fortsätter våra resor.

Resor med expressbussarna på Härjedalingen är det våra vanliga om- och avbokningsregler som gäller. 

Har du bokat till/från Arlanda med oss
Har du fått avrådan av UD att resa och bokat bussbiljett med  Härjedalingen. Kontakta oss på info@harjedalingen.se eller ring 0651-10 000  tonval 1.

 

Läs mer här.
Folkhälsomyndigheten
Av- och ombokningsregler